Zespół Szkolno-Przedszkolny w Głuszynie

46-100 Namysłów

ul. Główna 115

Głuszyna

tel. 774191410

E-mail: sekretariat@zspgluszyna.szkolnastrona.pl

Przejdź do strony głównej

Czwartek, 02 maja 2024

Przedmiot działalności

Przedmiot działalności Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Głuszynie

CELE I ZADANIA

 przedszkola

 

§ 2

  1. Praca wychowawczo dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest według podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
  2. Przedszkole realizuje cele i zadania wynikające z Ustawy o systemie oświaty oraz z wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych.
  1. Celem wychowania przedszkolnego jest:
  1. objęcie opieką wszystkie dzieci, także niepełnosprawne i zapewnienie im bezpieczeństwa oraz optymalnych warunków do prawidłowego rozwoju i ich działania;
  2. wspomaganie rozwoju i wczesną edukację dzieci od trzeciego roku życia do rozpoczęcia nauki w klasie pierwszej szkoły podstawowej;
  3. tworzenie warunków umożliwiających dziecku osiągnięcia „gotowości szkolnej”;
  4. wspomaganie i ukierunkowywanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno-kulturowym i przyrodniczym;
  5. poznawanie i rozumienie siebie i świata;
  6. nabywanie umiejętności poprzez działanie;
  7. odnajdywanie swojego miejsca w grupie rówieśniczej, wspólnocie;
  8. budowanie systemu wartości;
  9. współdziałanie z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.

      10.Przedszkole zapewnia wychowankom prawo do właściwie zorganizowanego procesu wychowawczo-edukacyjnego uwzględniając                         Konwencję Praw Dziecka.

 

§ 3

  1. Do zadań przedszkola należą:
    1. a. kształtowanie czynnej postawy dzieci wobec własnego zdrowia i bezpieczeństwa oraz rozwijanie ich sprawności ruchowej;
  2. budzenie wrażliwości emocjonalnej i świadomości moralnej oraz wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną;
  3. nabywanie przez dzieci kompetencji językowej, a w tym nabywanie umiejętności czytania i kreślenia symboli graficznych;
  4. integrowanie treści edukacyjnych;
  5. wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka z wykorzystaniem jego własnej inicjatywy;
  6. prowadzenie działalności diagnostycznej dotyczącej rozwoju wychowanka;
  7. współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną w celu udzielania dziecku pomocy specjalistycznej;
  8.  zapewnienie opieki dzieciom specjalnej troski.

 

CELE I ZADANIA

                                                                                                             szkoły

 

§ 4

  1. Szkoła  realizuje cele i zadania określone systemie Ustawie o systemie oświaty oraz   w przepisach wydanych   na jej podstawie.
  2. Cele i zadania Szkoły wynikają z przepisów prawa oraz uwzględniają Program  Profilaktyki dostosowany do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego środowiska.
  3. Realizując swoje cele szkoła zapewnia uczniom pełny rozwój umysłowy, moralno emocjonalny i fizyczny zgodny z ich potrzebami i możliwościami psychofizycznymi, w warunkach poszanowania ich godności osobistej oraz wolności światopoglądowej  i wyznaniowej.
  4. W realizacji tego zadania szkoła respektuje zasady nauk pedagogicznych, przepisy prawa, a także zobowiązania wynikające z Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka ONZ, Deklaracji Praw Dziecka ONZ oraz Konwencji o Prawach Dziecka przyjętej przez Zgromadzenie Ogólne  ONZ  z 20.11.1989r. ratyfikowanej dnia 30.04.1991r.:
  1. opiekę pedagogiczną i zdrowotną oraz pełne bezpieczeństwo w szkole  i w czasie zajęć organizowanych przez szkołę;
  2. umożliwia uczniom rozwój ich talentów i zainteresowań poznawczych, społecznych, artystycznych i sportowych;
  3. umożliwia indywidualizację podejścia pedagogicznego i opiekuńczego do każdego dziecka poprzez organizacje niewielkich liczebnie oddziałów klasowych – liczących do 25 uczniów;
  4. umożliwia uczniom realizację obowiązku szkolnego;
  5. przygotowuje do życia w społeczności, rodzinie, szkole, środowisku. Umożliwia nabywanie umiejętności rozwiązywania problemów poprzez prowadzenie dialogu;
  6. tworzy warunki równego startu np. nadrabianie zaległości spowodowanych długą nieobecnością w szkole;
  7. kształci wrażliwość na piękno, bogacenie doznań i potrzeb estetycznych, dbanie o czystość i piękno języka ojczystego, rozwijanie uzdolnień artystycznych poprzez przygotowanie i udział w konkursach plastycznych, żywego słowa, przeglądach teatrzyków szkolnych;
  8. uczy tolerancji i poszanowania godności drugiego człowieka;
  9. włącza uczniów do działań służących ochronie przyrody, uświadamia rolę   i zadania człowieka w kształtowaniu środowiska, tworzy więź  dziecka  z naturą;
  10. umożliwia absolwentom dokonanie świadomego wyboru dalszego kierunku kształcenia;
  11. kształtuje i rozwija wśród uczniów cechy osobowości: przedsiębiorczość, kreatywność, samodzielność, a także umiejętności samokształcenia    i doskonalenia się, skutecznego komunikowania się oraz nawiązywania kontaktów interpersonalnych.
  12. Szkoła szczególną opieką otacza uczniów zdolnych.  W szczególności:
  13. organizuje zajęcia wspierające przygotowanie uczniów do konkursów  i olimpiad;
  14. organizuje wewnętrzne konkursy wiedzy dla uczniów Szkoły;
  15. stosuje motywacyjny system nagradzania uczniów osiągających wybitne sukcesy.
  16. Szkoła kładzie nacisk na współpracę ze środowiskiem.
  17. Szkoła systematycznie diagnozuje osiągnięcia uczniów i wyciąga wnioski z realizacji celów i zadań Szkoły.

Statutowe cele i zadania realizuje dyrektor Szkoły, nauczyciele wraz z uczniami    w procesie działalności lekcyjnej, pozalekcyjnej i pozaszkolnej, we współpracy  

Załączniki

Brak załączników

Metryczka

Wytworzono:2022-02-16 14:55przez: Piotr Majewski
Opublikowano:2022-02-16 14:55przez: Piotr Majewski
Podmiot udostępniający: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Głuszynie
Odwiedziny:570

  • Brak wpisów.