Przedmiot działalności
- Drukuj"/> artykuł: Przedmiot działalności "/>
- Zapisz jako pdf"/> artykuł: Przedmiot działalności "/>
Przedmiot działalności Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Głuszynie
CELE I ZADANIA
przedszkola
§ 2
- Praca wychowawczo dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest według podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
- Przedszkole realizuje cele i zadania wynikające z Ustawy o systemie oświaty oraz z wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych.
- Celem wychowania przedszkolnego jest:
- objęcie opieką wszystkie dzieci, także niepełnosprawne i zapewnienie im bezpieczeństwa oraz optymalnych warunków do prawidłowego rozwoju i ich działania;
- wspomaganie rozwoju i wczesną edukację dzieci od trzeciego roku życia do rozpoczęcia nauki w klasie pierwszej szkoły podstawowej;
- tworzenie warunków umożliwiających dziecku osiągnięcia „gotowości szkolnej”;
- wspomaganie i ukierunkowywanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno-kulturowym i przyrodniczym;
- poznawanie i rozumienie siebie i świata;
- nabywanie umiejętności poprzez działanie;
- odnajdywanie swojego miejsca w grupie rówieśniczej, wspólnocie;
- budowanie systemu wartości;
- współdziałanie z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.
10.Przedszkole zapewnia wychowankom prawo do właściwie zorganizowanego procesu wychowawczo-edukacyjnego uwzględniając Konwencję Praw Dziecka.
§ 3
- Do zadań przedszkola należą:
- a. kształtowanie czynnej postawy dzieci wobec własnego zdrowia i bezpieczeństwa oraz rozwijanie ich sprawności ruchowej;
- budzenie wrażliwości emocjonalnej i świadomości moralnej oraz wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną;
- nabywanie przez dzieci kompetencji językowej, a w tym nabywanie umiejętności czytania i kreślenia symboli graficznych;
- integrowanie treści edukacyjnych;
- wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka z wykorzystaniem jego własnej inicjatywy;
- prowadzenie działalności diagnostycznej dotyczącej rozwoju wychowanka;
- współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną w celu udzielania dziecku pomocy specjalistycznej;
- zapewnienie opieki dzieciom specjalnej troski.
CELE I ZADANIA
szkoły
§ 4
- Szkoła realizuje cele i zadania określone systemie Ustawie o systemie oświaty oraz w przepisach wydanych na jej podstawie.
- Cele i zadania Szkoły wynikają z przepisów prawa oraz uwzględniają Program Profilaktyki dostosowany do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego środowiska.
- Realizując swoje cele szkoła zapewnia uczniom pełny rozwój umysłowy, moralno emocjonalny i fizyczny zgodny z ich potrzebami i możliwościami psychofizycznymi, w warunkach poszanowania ich godności osobistej oraz wolności światopoglądowej i wyznaniowej.
- W realizacji tego zadania szkoła respektuje zasady nauk pedagogicznych, przepisy prawa, a także zobowiązania wynikające z Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka ONZ, Deklaracji Praw Dziecka ONZ oraz Konwencji o Prawach Dziecka przyjętej przez Zgromadzenie Ogólne ONZ z 20.11.1989r. ratyfikowanej dnia 30.04.1991r.:
- opiekę pedagogiczną i zdrowotną oraz pełne bezpieczeństwo w szkole i w czasie zajęć organizowanych przez szkołę;
- umożliwia uczniom rozwój ich talentów i zainteresowań poznawczych, społecznych, artystycznych i sportowych;
- umożliwia indywidualizację podejścia pedagogicznego i opiekuńczego do każdego dziecka poprzez organizacje niewielkich liczebnie oddziałów klasowych – liczących do 25 uczniów;
- umożliwia uczniom realizację obowiązku szkolnego;
- przygotowuje do życia w społeczności, rodzinie, szkole, środowisku. Umożliwia nabywanie umiejętności rozwiązywania problemów poprzez prowadzenie dialogu;
- tworzy warunki równego startu np. nadrabianie zaległości spowodowanych długą nieobecnością w szkole;
- kształci wrażliwość na piękno, bogacenie doznań i potrzeb estetycznych, dbanie o czystość i piękno języka ojczystego, rozwijanie uzdolnień artystycznych poprzez przygotowanie i udział w konkursach plastycznych, żywego słowa, przeglądach teatrzyków szkolnych;
- uczy tolerancji i poszanowania godności drugiego człowieka;
- włącza uczniów do działań służących ochronie przyrody, uświadamia rolę i zadania człowieka w kształtowaniu środowiska, tworzy więź dziecka z naturą;
- umożliwia absolwentom dokonanie świadomego wyboru dalszego kierunku kształcenia;
- kształtuje i rozwija wśród uczniów cechy osobowości: przedsiębiorczość, kreatywność, samodzielność, a także umiejętności samokształcenia i doskonalenia się, skutecznego komunikowania się oraz nawiązywania kontaktów interpersonalnych.
- Szkoła szczególną opieką otacza uczniów zdolnych. W szczególności:
- organizuje zajęcia wspierające przygotowanie uczniów do konkursów i olimpiad;
- organizuje wewnętrzne konkursy wiedzy dla uczniów Szkoły;
- stosuje motywacyjny system nagradzania uczniów osiągających wybitne sukcesy.
- Szkoła kładzie nacisk na współpracę ze środowiskiem.
- Szkoła systematycznie diagnozuje osiągnięcia uczniów i wyciąga wnioski z realizacji celów i zadań Szkoły.
Statutowe cele i zadania realizuje dyrektor Szkoły, nauczyciele wraz z uczniami w procesie działalności lekcyjnej, pozalekcyjnej i pozaszkolnej, we współpracy
Załączniki
Brak załącznikówMetryczka
Wytworzono: | 2022-02-16 14:55 | przez: Piotr Majewski |
---|---|---|
Opublikowano: | 2022-02-16 14:55 | przez: Piotr Majewski |
Podmiot udostępniający: | Zespół Szkolno-Przedszkolny w Głuszynie | |
Odwiedziny: | 570 |
Rejestr zmian
- Brak wpisów.